מכיוון שעיצוב הלוגו הוא חלק כל כך מהותי מהמותג שלך, חשוב לוודא שהוא נעשה בצורה טובה.
הלוגו מופיע כמעט בכל מקום בו הלקוח פוגש את המותג, בכרטיס הביקור, בחתימת המייל, בניירת המשרדית, בשילוט של החנות, על גבי אריזות המוצרים, באתר האינטרנט, במצגת ובחומרים השיווקיים הנלווים.
לכן הלוגו הוא קריטי בבניית התדמית העסקית וחייב לשקף את התמצית של ערכי המותג.
לפני שנעצב לוגו עבורך, חשוב שתהיה לנו הבנה עמוקה אודות העסק, הסביבה התחרותית והלקוחות.
פירוש הדבר שנצטרך לשאול הרבה שאלות כדי להפיק כמה שיותר מידע.
לפני שנתחיל.. אנא הקדישו את הזמן למלא את הפרטים שלהלן.
שלב 1: ספרו לי על העסק 1. מה שם העסק / הארגון / המוצר / השירות שלך?
3. האם את/ה יכול/ה לתאר את העסק שלך בקצרה?
4. מדוע העסק שלך הוקם מלכתחילה ומה גרם לך להקים אותו?
5. אם היית צריך/ה לתאר את העסק שלך במילה אחת, מה זה היה ולמה?
6. מיהם המתחרים העיקריים שלך?
7. מה מבדל את העסק שלך מעסקים אחרים בתחום זה?
8. איך המתחרים שלך משווקים את עצמם?
9. אילו שירותים או מוצרים אתם מספקים?
10. כמה גדול העסק שלך? מספר עובדים? הכנסות? נתח שוק?
11. מהם נקודות החוזקה של העסק שלך?
13. מהם היעדים של העסק לטווח הארוך? איפה את/ה רואה את העסק שלך בעוד 3, 5, 10 שנים?
שלב 2: ספרו לי על קהל היעד 2. מה קבוצת הגיל של קהל היעד?
3. האם הם בעיקר גברים, נשים או נוער?
5. מה ההכנסה הממוצעת במשק הבית של קהל היעד שלך?
6. האם יש שווקים חדשים שתרצה/י לפרוץ אליהם? אם כן, מה יהיו ומדוע?
7. אם הלקוחות שלך היו צריכים לתאר את העסק שלך במילה אחת, מה זה יהיה ולמה?
8. כיצד רוב הלקוחות שלך נחשפים לעסק שלך?
9. איך את/ה מתקשר/ת עם קהל היעד שלך?
שלב 3: המיתוג 1. מהם הערכים ו/או הצהרת המשימה של העסק שלך? (מי אנחנו? מה אנו עושים? לאן אנו חותרים?)
2. מה את/ה אוהב/ת ולא אוהב/ת בלוגו הנוכחי? (*במידה וקיים)
3. מדוע את/ה מחפש/ת לשנות את הלוגו? מה את/ה רוצה שהלוגו החדש ישיג? (*במידה וקיים)
4. יש לך סלוגן או סיסמא שמלווים את הלוגו שלך? (*במידה וקיים)
5. אילו מילים מתארות את הרגשתך כשאת/ה מסתכל/ת על הלוגו והמיתוג הנוכחי שלך? (*במידה וקיים)
6. אילו שלוש תכונות היית רוצה שקהל היעד שלך יחשוב עליו כשהוא מסתכל על המיתוג החדש שלך?
שלב 4 ואחרון: העדפות עיצוב 1. באילו צבעים לא תרצה/י להשתמש בלוגו שלך?
2. היכן בעיקר את/ה מתכוון/ת להציג את הלוגו?
3. האם ישנם אלמנטים מהלוגו הקיים שאת/ה רוצה לשמור ולמה? (*במידה וקיים)
4. לדעתך, מה מגדיר לוגו מצליח?
5. האם יש מגבלות שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב הלוגו החדש?
6. האם יש משהו שצריך לכלול, כמו אלמנטים קיימים של המותג, מילים או אייקונים?
7. אם את/ה מסתכל/ת על המיתוג של אנשים אחרים, אילו סמלי לוגו את/ה אוהב/ת ולמה?
8. האם יש לוגואים שאת/ה לא אוהב/ת במיוחד ולמה?
שליחה לסטודיו